Ferrocarrils
En aquest apartat hi trobareu totes les nostres propostes respecte la xarxa de ferrocarrils. Proposem i reivindiquem diferents projectes ferroviaris amb l’objectiu d’estructurar el Vallès amb una xarxa que combini la rapidesa i el creixement en nombre d’estacions. Treballem per descarbonitzar el transport de mercaderies i per un Transport Públic de qualitat competitiu respecte el vehicle privat.
Articles
FemVallès s’adhereix al Manifest “Salvem l’R2 Nord”
En ple segle XXI i amb una crisi climàtica galopant, el dret a una mobilitat sostenible, eficient, digna i segura de la ciutadania per facilitar (i promoure) desplaçaments col·lectius enfront dels...
Manel Larrosa: “Catalunya està quedant aïllada”
A l’estat espanyol conviuen tres xarxes d’ample ferroviari, cosa que suposa un obstacle de relació amb Europa. Unificar-ho suposaria passar “de dues mitges xarxes a una xarxa robusta i...
La metròpoli ferroviària de 7 milions: 10 nodes d’innovació a una hora de Barcelona
L'actualització del sistema de Mitjana Distància a Catalunya, dissenyant noves estacions sobre la línia d'AV, construiria la metròpoli de set milions a una hora de Barcelona. No es tracta de...
Propostes
Catalunya inter-operable | L’oportunitat del canvi a ample ferroviari estàndard
En el cicle Vectors de Futur, hem presentat el projecte "Catalunya Inter-operable", una proposta estratègica per al futur de la infraestructura ferroviària catalana. Aquesta iniciativa neix com a...
TransVallès; Propostes per a una mobilitat més sostenible
Proposta de mobilitat elaborada per Via Vallès (entitat adherida a femVallès) i Promoció del Transport Públic (PTP). Febrer de 2019. Pots descarregar-te aquí el document. Objectiu: augmentar l’ús...
Serveis semidirectes als FGC Vallès
Proposta de serveis semidirectes entre Plaça Catalunya i el Vallès amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Treball elaborat per l'Associació Via Vallès el 2014. Hipòtesis de partida 30...
Estudis
El ferrocarril: xifres i estratègies
Manel Larrosa analitza els desequilibris entre Rodalies, Mitjana i Llarga Distància, i alerta sobre la pèrdua de pes ferroviari de Catalunya davant l’estratègia centralitzadora de Madrid. L’autor reclama una visió unificada i territorial del sistema ferroviari.
La decadència del ferrocarril regional a Catalunya
En els últims vint anys, la Mitjana Distància (MD) ha estat clau per a la connexió regional a Espanya, mentre que la Llarga Distància (LID) buscava unir les províncies amb Madrid; Catalunya ha mantingut molts viatgers, però amb un creixement estancat.
Vallès Oriental: model territorial i noves xarxes d’infraestructura
Recuperem la ponència de Manel Larrosa al Anuari del Centre d'Estudis de Granollers de 2004. Fotografia: Quim Vallès. Resum El sistema de les xarxes d’infraestructures només es pot traçar...
Notes de premsa
femVallès projecta un tren regional que connecti Catalunya de nord a sud
femVallès projecta una línia de tren regional que donaria servei a 3,5 milions de catalans. Els vallesans plantegen augmentar el nombre de vies del corredor mediterrani i fer arribar el ferrocarril...
femVallès proposa un tercer túnel de Rodalies pel litoral de Barcelona
Aquest nou túnel de només 2,5 kilòmetres connectaria les línies de Rodalies del Maresme (R1) i el Baix Llobregat (R2), trencant així els dos culs-de-sac de les estacions de França i el Morrot....
Davant les properes afectacions per les obres a Rodalies, PTP i femVallès insten a la Generalitat i al Ministeri a acordar la construcció dels intercanviadors de St. Cugat
El soterrament de les vies del tren a St. Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac és una de les principals actuacions en termes d’inversió econòmica pel Ministeri de Transports que es preveuen En...











