• L’associació valora positivament les mesures, tot i que assenyalen que en calen més.
  • femVallès insta al Ministeri de Transports a rebaixar el màxim de velocitat i a regular els avançaments entre camions al tram vallesà de l’AP7.
  • Consideren que la implementació d’un sistema de velocitat variable seria el més efectiu, junt amb la millora del Transport Públic.

Associació femVallès, 17 de juny de 2022.

L’Associació femVallès es mostra favorable a les mesures de gestió de la circulació a l’AP7 anunciades dimarts pel conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena. femVallès demana des de gener de 2022 que s’actui per reduir la sinistralitat a l’AP7 mitjançant la disminució de la velocitat màxima i la regulació dels avançaments entre camions en el tram vallesà.

El govern català, per ara només ha posat limitacions als camions la tarda dels divendres i els dies previs a un pont. Aquells dies els camions hauran de circular per la dreta i no podran superar els 80km/h. El Servei Català de Trànsit, que es va reunir amb femVallès la setmana passada, està negociant en aquests moments amb el Ministeri la rebaixa de la velocitat màxima a 100km/h.

Tot i valorar-ho positivament, femVallès assenyala que calen mesures més valentes per reduir els accidents i millorar la fluïdesa de l’autovia. L’entitat proposa regular urgentment l’avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i La Roca del Vallès a més de rebaixar la velocitat màxima notablement. femVallès argumenta que així la distància de fre disminuiria prou com per evitar gran part de les col·lisions i en reduiria la gravetat salvant moltes vides.

Afirmen que és imprescindible instal·lar un sistema de velocitat variable com ja es fa a la C23, una via amb molt menys volum de tràfic que l’AP7. Aquest sistema permetria variar la velocitat màxima segons la densitat del tràfic. femVallès considera que és l’eina més útil per evitar retencions, junt amb l’impuls del Transport Públic. Per la seva part, el Departament d’Interior assegura que estan estudiant la velocitat variable a l’AP7 de cara a 2023.

femVallès esperona a Interior i el Ministeri a prendre mesures rigoroses. L’entitat critica que d’ençà que van presentar propostes a gener, ha hagut de passar mig any i múltiples accidents perquè l’administració reaccionés. Afegeixen que actuacions en l’àmbit del Transport Públic, com els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès (Volpelleres i Hospital General), estan a sobre la taula i sense començar des de 2013.

femVallès considera que a banda de millorar la normativa viària cal omplir de trens la R8 (Castellbisbal-Granollers), la R80 (L’Aldea-Figueras) i la Terminal Intermodal de La Llagosta per a solucionar la congestió de l’AP7.

Sobre femVallès

L’Associació femVallès expressa la constatació de la unitat productiva del Vallès -Oriental i Occidental-. Treballem amb l’objectiu de potenciar l’economia i superar la condició de perifèria metropolitana en què el Vallès ha estat permanentment situat des de l’administració. El principal eix de treball de l’entitat, gira entorn l’ordenació territorial i la necessitat d’estructuració metropolitana.

Agrupem a entitats empresarials, col·legis professionals, entitats socials, sindicats, cooperatives, consorcis, i una universitat. En total, vint-i-una entitats unides en una veu coneixedora del territori i una visió amb criteri de l’ordenació territorial de Catalunya i el Vallès.

Podeu trobar totes les propostes de l’entitat a femvalles.cat.