FEMvallès reitera que el nou túnel de Ferrocarrils passi per Vallvidrera i no per Horta

FEMvallès reitera que el nou túnel de Ferrocarrils passi per Vallvidrera i no per Horta

Estació de Vallvidrera

• FEMvallès insisteix en l’opció de Vallvidrera i convida als dos governs vallesans a reunir-se amb ells.
•El recorregut per Vallvidrera estalviarà temps al trajecte Vallès-Barcelona.

Vallès, 5 d’agost de 2020. Dilluns de la setmana passada els alcaldes de Sabadell i Terrassa firmaren un acord estratègic per a crear una comissió de treball que abordarà, a partir de setembre, l’ordenació territorial de la comarca. Entre d’altres, amb aquest acord pactaren el recorregut de la futura connexió ferroviària del Vallès amb Barcelona a través d’un nou túnel a Horta. Avui però, la plataforma socioeconòmica FEMvallès ha defensat que per estalviar temps i diners el traçat ha de discórre a través de Vallvidrera en paral·lel al recorregut actual. Argumenten que aquest traçat és més curt i menys costós que l’alternativa a través d’Horta, opció que suposaria molt més recorregut i repercutiria en el temps de viatge i en la inversió necessària per a la construcció.

La plataforma afirma que el pas de la línia per Vallvidrera mantindria l’equilibri actual entre els dos sistemes urbans de Sabadell i Terrassa, evitant l’obligació dels egarencs a passar per Sabadell. Això es deu al fet que el traçat per Vallvidrera partiria de Sant Cugat, on actualment ja hi ha una bifurcació que reparteix les línies de FGC cap a les dues cocapitals. L’opció d’Horta però, obligaria els passatgers a passar per Sabadell a més de fer més recorregut.

El nou túnel anunciat per la Generalitat estalviaria 15 minuts de viatge i conduiria al centre de Barcelona, amb la possibilitat de doblar el nombre de passatgers de la línia, segons la Generalitat.

L’entitat vallesana proposa que el nou túnel circuli entre les estacions de Sant Cugat i Sarrià sense parades intermèdies. A més, aprofitant la construcció del nou traçat, es podrà enllaçar Sarrià amb plaça d’Espanya connectant així les línies de ferrocarrils del Vallès i el Baix Llobregat. El traçat proposat per FEMvallès entre Sarrià i Plaça d’Espanya afegiria estacions noves a l’avinguda Diagonal i Roma a més de nous intercanviadors a Provença i Sarrià.

FEMVallès insisteix en l’opció de Vallvidrera i convida als dos governs vallesans a reunir-se amb ells per a tractar amb profunditat les futures infraestructures de mobilitat de la comarca.

Podeu observar el recorregut proposat en el següent enllaç: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1OrFwe3SPHmj9uxlnslWz6zoSHqYd3ZJ2&hl=ca


Sobre FEMvallès

La plataforma FEMvallès és una iniciativa promoguda per Cecot, Consell Intersectorial d’Empresaris – CIESC, Unió Empresarial Intersectorial Cercle d’Empresaris (UEI) i Via Vallès.

A més a més han subscrit la seva adhesió a la plataforma: Associació d’Empresaris de Castellbisbal, Baricentro, Cambra de Terrassa, CCOO Vallès Occidental i la Catalunya Central, CCOO Vallès Oriental, Maresme i Osona, Cerdanyola Empresarial, Circuit de Barcelona-Catalunya, Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers de Barcelona (delegacions del Vallès Oriental i Occidental), Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (Delegació del Vallès), Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Delegació del Vallès), Sant Cugat Empresarial, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i UGT Vallès Oriental i Vallès Occidental.