A femVallès celebrem l’impuls anunciat pel president de la Generalitat, Salvador Illa. Aquest pas permet avançar en els estudis de la Ronda Nord. Per això, ens posem a disposició del Govern per contribuir de manera activa al disseny de la solució més eficient i sostenible. Així mateix, volem que aquesta resposta sigui realment beneficiosa per al conjunt del Vallès.

Entenem que l’anunci del president Illa, que incorpora un “diàleg permanent” amb els ajuntaments i les entitats econòmiques i socials del territori, és una oportunitat per incorporar el nostre coneixement tècnic i la nostra visió empresarial en una infraestructura que considerem clau per a la competitivitat del Vallès.

Com destaca el nostre president, Antoni Abad:

“La Ronda Nord és una infraestructura estratègica per al Vallès: millorarà la mobilitat, reduirà la congestió urbana i reforçarà la competitivitat dels polígons industrials. Qualsevol pas que permeti avançar amb rigor tècnic i participació del territori és una bona notícia”.

Posem el nostre coneixement tècnic al servei del territori

En els darrers anys, des de femVallès hem elaborat propostes tècniques i estratègiques sobre la connexió viària i ferroviària del Vallès dins la regió metropolitana. Ho hem fet, a més, en col·laboració amb altres entitats. Per això, aquest treball previ ens situa ara en una posició idònia. Estem en condicions d’enriquir els estudis que s’impulsen.

Així doncs, considerem que ara és el moment de posar a disposició del Govern:

  • les propostes que hem treballat durant anys,
  • millores sobre el traçat,
  • criteris d’integració territorial,
  • i mesures per afavorir una mobilitat més sostenible.

La nostra prioritat és que el procés d’anàlisi vagi més enllà de l’avaluació d’opcions d’infraestructura aïllades i incorpori l’impacte global sobre la xarxa viària, els polígons industrials, així com els nuclis urbans i les connexions amb el transport públic.

Defenem una visió metropolitana, integrada i sostenible

Des de femVallès defensem que la Ronda Nord s’ha de planificar amb una visió metropolitana i integradora, alineada amb les necessitats reals del teixit econòmic i social del Vallès.

Per això insistim en la necessitat de considerar totes les alternatives possibles, incloent-hi:

  • opcions de transport públic,
  • solucions de mobilitat multimodal,
  • i criteris clars de sostenibilitat i integració territorial.

El nostre objectiu és garantir una connexió que descongestioni la mobilitat interna, millori l’accessibilitat als polígons industrials i reforci la capacitat del Vallès per atreure i consolidar activitat econòmica.

Treball conjunt amb el Departament de Territori

En la reunió recent que hem mantingut amb la Conselleria de Territori, hem constatat –en paraules del nostre president, Antoni Abad– “la receptivitat i el compromís en treballar continuadament amb els seus serveis i amb l’enginyeria que redacti l’estudi informatiu”.

En aquest marc de col·laboració, ens comprometem a fer arribar de manera estructurada:

  • les propostes tècniques que ja hem elaborat,
  • les observacions sobre traçats i enllaços,
  • i els criteris per optimitzar l’impacte de la infraestructura sobre la mobilitat de persones i mercaderies.

El nostre compromís: seguiment i aportació continuada

A femVallès reafirmem la nostra voluntat de participar activament tant en la fase d’estudis com en el seguiment dels avenços que es vagin produint.

Tal com conclou Antoni Abad:

“Participarem activament en els estudis i en el seguiment dels avenços. Només amb rigor tècnic, diàleg amb el territori i visió global es podrà definir la millor alternativa per al Vallès i per al seu teixit econòmic i social”.

Amb aquest posicionament, reforcem el nostre rol com a agent econòmic i territorial de referència, amb l’objectiu que les grans decisions d’infraestructura responguin a criteris de competitivitat, sostenibilitat i cohesió al servei del Vallès.